Thursday, March 26, 2015

Vulgarity in fashion as a marketing mechanism

Vulgarity in fashion as a marketing mechanism

Vulgarity in fashion as a marketing mechanism works just like a Swiss watch, and fleeting as the glory of feebleness. But modern commercial basis of fashion is not without a certain kind of stimuli society, because they attract buyers. The buyer misses, and designers try to create their collections mixing different styles or using only one, but with a touch of vulgarity. Yes, this product may work, but not for long, so maybe we have a year few fashion weeks, designers are given time to think and create other things. 


If the designers may try to reform, inspired by the work of art and create another collection, the editors of major publications, using vulgarity, questioning its credibility. Why would a person, who has a reputation as a "bad taste", and which does not create the canons of style and elegance, put on the cover?! Why are editors who value their reputation and the reputation of the publisher for taking such a failure and the depreciation of their achievements?! Is it so important that a marketing stimulus, which will increase sales of a magazine, but can destroy or create residue on reputation?!
RU: Вульгарность в моде как механизм маркетинга
Вульгарность в моде как механизм маркетинга работает точно как швейцарские часы, и мимолетно как слава бездарностей. Но современная коммерческая основа моды не может без определенного рода раздражителей общества, потому что именно они привлекают покупателей. Покупатель скучает, и дизайнеры пытаются создавать свои коллекции смешивая разные стили или используя только один, но с оттенком вульгарности. Да, этот продукт может работать, но недолго, поэтому возможно у нас в году несколько недель мод, - дизайнерам дают время одуматься и создать иные вещи.
Если дизайнеры могут попытаться исправиться, вдохновившись творением искусства и создать другую коллекцию, то редакторы крупных изданий, используя в своей работе вульгарность, ставят под сомнение свой авторитет. Зачем личность, имеющая в обществе репутацию «дурного вкуса», и которая не создает каноны стиля и элегантности, ставить на обложку?! Почему редакторы ценящие свою репутацию и репутацию издательства идут на такой провал и обесценивание своих достижений?! Неужели так важен этот маркетинговый раздражитель, который увеличит продажи одного журнала, но может погубить или создать осадок на репутации?!