Wednesday, March 25, 2015

Diana Vreeland

"If it's not in fashion - dream".
Diana Vreeland
Marc Jacobs fall-winter 2015/2016
 Marc Jacobs at the last fashion week presented a collection inspired by way of Diana Vreeland. Collection of Marc Jacobs pretty extravagant, exactly what to love and appreciate myself eccentric Diana Vreeland. And the show itself was decorated with a huge picture of Jeremiah Goodman - is pretty much the living room of Diana Vreeland.
Diana Vreeland
Diana Vreeland - like red, and thanks to her in Vogue red lipstick, red nail Polish, and major accessories is a favorite pendant with a horn.
Starting to work in 1936 in Harper’s Bazaar with column "Why don't you ... ?", Diana Vreeland was ironic given advice and directed its readers to distinguish the bad taste from this masterpiece, taught to experiment.
Work in Vogue began in 1962 as a junior editor, and in 1963 Diana Vreeland became chief editor of Vogue. Busy time of Vogue under the leadership of Diana Vreeland lasted only 8 years old, but she is fully able to change the concept of the magazine. The magazine is a fashion, i.e. Vogue dictates and creates fashion, fashion that is in Vogue.
In 1971 Diana Vreeland out of Vogue, as she wrote: "They wanted another magazine, but they didn't say what it is."
After Vogue, Diana Vreeland became the curator and consultant to the costume Institute of the Metropolitan Museum of art. It was organized twelve exhibitions, including "the World of Balenciaga", "Romantic and brilliant fashion of Hollywood", Vanity Fair: Precious asset for the costume Institute". Diana also suggested the idea of spraying perfume in the halls of the Museum, and Met became the global center of fashion.

The people creating and making fashion always cause and will cause admiration, especially when their work gives inspiration for your own ideas.
RU:                                                                                        «Если это не в моде – фантазируйте».
Диана Вриланд
Марк Джейкобс на последней неделе моды представил коллекцию, вдохновившись образом Дианы Вриланд. Коллекция Марка Джейкобса довольно экстравагантная, именно то, что любила и ценила сама эксцентричная Диана Вриланд. И сам показ был декорирован огромной репродукцией картины Иеремии Гудмана – примерно так выглядела гостиная Дианы Вриланд.
Диана Вриланд – любительница красного цвета, и благодаря ей вошли в моду красная помада, красные лаки для ногтей, а также крупные аксессуары – любимое подвеска с рогом.
Начиная работать в 1936 году в Harper’s Bazaar с колонки «Почему бы вам не …?», Диана Вриланд давала ироничные советы, и направляла своих читателей отличать безвкусицу от настоящего шедевра, учила экспериментировать.
Работа в Vogue началась в 1962 году с позиции младшего редактора, а в 1963 году Диана Вриланд становится главным редактором Vogue. Насыщенное время журнала Vogue под руководством Дианы Вриладн длилось всего 8 лет, но она полностью смогла изменить концепцию журнала. Журнал становится модным, т.е. Vogue диктует и создает моду, - модно то, что есть в Vogue.
В 1971 году Диана Вриланд уходит из Vogue, как она сама писала: «Им захотелось другого журнала, но они не говорили какого».
После Vogue Диана Вриланд становится куратором и консультантом Института костюма музея искусств Метрополитен. Ею было организовано двенадцать выставок, включая «Мир Balenciaga», «Романтичная и блистательная мода Голливуда», Vanity Fair: Драгоценные находки для Института костюма». Диана также предложила идею распылять духи в музейных залах, и Met стал всемирным центром моды.
Люди, создающие и делающие моду всегда вызывают и будут вызывать восхищение, особенно когда их работа дает вдохновение для собственных идей.